dinsdag, januari 01, 2008

Ik ben naar rusland gegaan

Ongeveer een maand geleden was ik tot de beslissing gekomen dat ik kerst wou vieren met het meisje dat ik graag zie, en dat is dus in Rusland. Voor diegene dat denken dat ik mijn vriendin "gevonden" via louche dating websites, je hebt het mis. Want het is Cedrine, mijn meisje uit Panama waar ik naartoe gegaan ben.
Een reis naar Rusland begint eigenlijk al een goede maand voor uw vertrek :p Op mijn verjaardag (26/11) kreeg ik als cadeau, sponsoring voor mijn vliegticket. Ik ben dan eerst zelf op zoek gegaan naar een hotel, maar dat was zowat onbegonnen werk, omdat voor een visum aanvraag het hotel erkend moet zijn door de russische overheid, en ik een stempel nodig heb van zo'n erkend hotel, ben ik dan maar rap op zoek gegaan naar een reisagendschap die mij daarbij kon helpen. De mensen van oranjetours in Putte hebben mij daarin zeer goed kunnen helpen, zij hebben mijn vlucht geboekt naar Moskou (Sheremetyevo) met aeroflot. Ze hebben ook mijn visum aanvraag ingedient, het eenigste dat ik nog moest doen was een ziekteverzekering aangaan, en betalen.
Op 23 december vertrok ik dus op de luchthaven van zaventem, eerst in vollepaniek vroeger moeten vertrekken bij ons thuis want ze hadden de vlucht een half uur vervroegd. Nu op de luchthaven bleek dat dat niet het geval was, maar bon.
De vlucht zelf verliep vlot, buiten dat de piloot onverstaanbaar was, deels omdat mijn russisch niet echt goed is, en deels omdat zijn engels ook niet was om over naar huis te schrijven.
Aangekomen op de luchthaven, begon het al, iedereen zijn bagage komt van de band behalve de mijne, maar gelukkig kwam mijn bagage van een band van een andere bestemming, geen vragen stellen dacht ik bij mezelf en ben dan maar richting douane gegaan.
Daar ben ik direct door mogen gaan, en dan zowat half bestormt geweest door "officiele" taxi chauffeurs, aanvankelijk loop ik die allemaal voorbij, maar een was ne aanhouder, gelukkig kon hij engels, en wou hij mij eerst een rit aansmeren voor 2500 roeble (70€) daar heb ik toch 1000 roeble vanaf gekregen, het kost veel, 42€, maar het was een rit van ong een uur, en er is geen georganisseerd openbaar vervoer vanuit die luchthaven.
Ik naar het Kazansky trein station, ik op zoek naar de eerste beste deur, kom ik daar aan een loket aan, bleek dat ik bij het metro gedeelte zat, ik weer naar boven, de normale ingang gevonden, dan heb ik tevergeefs een half uur op zoek geweest naar een loket, ik dan geprobeert in het engels bij een mevrouw van een e-ticket loket, gelukkig kon die mij helpen, uiteindelijk vind ik een deur op weg naar het loket (men moest dus langs het perron) tik ik daar op een politie agent zijne schouder want ik had mijne trein gevonden, ik toon met mijn boekje waar ik het loket kon vinden voor een ticket, wijst hem zo naar een andere deur, ondertussen komt er een andere werkneemster van de treinmaatschappij bij mij staan, en die dacht blijkbaar dat ik een rus was, geeft ze mij daar een uitleg in alle geuren en kleuren, nuja niet veel van verstaan. Uiteindelijk heb ik dan de loketten gevonden, ik vraag aan het eerste loket: "Ryazan?" wijst die zo dat ik verder moest gaan, want elk loket heeft zijn eigen bestemming. Ik dus naar het laatste loket (er zijn er meer dan 20) ik vraag daar aan iemand dat in de rij staat of die naar ryazan gaat, gelukkig kon die vrouw frans, dus wist ik dat ik naar het derde loket moest gaan, waarom die van het eerste loket geen teken kon doen om direct naar daar te gaan was mij ook een vraag. Ik sta daar aanteschuiven, komt er zo een vrouw achter mij staan, vraagt ze of ik naar ryazan ging(veronderstelde ik toch dat ze dat bedoelde) ik da (ja in het russisch) steekt die mij voorbij, maar nadat ze haar ticket had ging ze niet onmiddelijk weg, gelukkig maar, want omdat zij mij voorbij stak bleek dat een groen licht te zijn voor iedereen die achter mij stond, hup een of andere arrogante oma komt zo voor mij staan, maar dat was niet met die eerste vrouw gerekend, begint die daar ruzie te maken met die oma dat ik eerst moest gaan. Ale uiteindelijk had ik mijn ticket.

Maar het vervolg is voor de volgende keer...

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

stoefer

1/2/08 13:45  

Een reactie posten

<< Home