woensdag, maart 14, 2007

Meisje uit Diegem wint prestigieuze designprijs (mijn zus!!!)

MACHELEN - De jonge Diegemse studente Loes Maes mag zich de trotse winnaar noemen van de nationale Bombay Sapphire Designer Glass Competition. Haar Martini-glas viel zodanig in de smaak dat ze ons land in april zal vertegenwoordigen tijdens de Designweek in Milaan.

Een glazen bol, afgesloten met een aluminiummembraan en rustend op een voet van roestvrij staal met bijhorend rietje. Dat is Loes Maes' eigenzinnige en speelse idee van het ideale Martini-glas. Zelf omschrijft ze het als ,,Global Diamond: een wereld vol edelstenen, een genot voor het oog en de smaak.''

Bij het drankmerk Bombay Sapphire, dat de wedstrijd organiseert, kon men haar eigen visie wel waarderen, haar ontwerp werd gekozen boven dat van 160 andere studenten vormgeving.

,,Ik was heel erg verrast'', vertelt Loes (23), die na haar studies Interieurvormgeving een extra jaartje Interieur en Bouw combineert met lesgeven in het avondonderwijs. ,,Ik had gehoord dat er heel wat studenten hulp hadden gekregen van hun docenten, maar ik heb mijn glas helemaal in mijn eentje ontworpen. Op de Katholieke Hogeschool in Mechelen wist zelfs niemand dat ik aan de wedstrijd deelnam.''

Onder het welbekende motto 'Wie niet waagt, niet wint', deed Loes vooral mee voor de uitdaging: ,,Ergens hoop je natuurlijk wel te winnen, maar ik besef ook dat ik een heel eigen stijl heb die niet bij iedereen in de smaak valt. Ik kan moeilijk verklaren waar ik mijn inspiratie haal, maar ze komt plots. Dan krijg ik een beeld in mijn hoofd en probeer ik de beweging en uitstraling van dat beeld zo goed mogelijk uit te werken.''

De nationale overwinning is alvast een stap in de goede richting. Ze leverde Loes niet enkel een cheque van 1.000 euro op. Ze mag in april ook naar Milaan om er tijdens de Salone del Mobile de Belgische kleuren te verdedigen.

,,De concurrentie zal hard zijn'', weet Loes, ,,Maar twee jaar geleden is een Belgisch meisje tweede geworden.'' (bdv)

4 Comments:

Blogger Frank said...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

15/3/07 00:02  
Blogger Frank said...

amai amai ferme dinges! ge ziet adriaan, als gij er niet bent en niet iedereen terroriseert halen ze de pers met goede dingen ;)

toch mooi gedaan!

15/3/07 23:50  
Anonymous Anoniem said...

was net u foto's van carnaval aan het bekijken, wauw, da is echt zoals in de film. En ikke ider jaar naar vilvoorde gaan en denken dat da carnaval is

19/3/07 20:09  
Anonymous Anoniem said...

ja ik weet het heb een fout gemaakt is ieder weet alleen niet meer hoe ik het nu kan aanpassen

19/3/07 20:10  

Een reactie posten

<< Home