zaterdag, maart 08, 2008

Adriaan is terug in Rusland

Eerst en vooral mijn excuses dat ik mijn vorig verhaal nog niet heb afgerzerkt, en zeker omdat ik nu aan een nieuw reis verhaal ga beginnen.
Voor de ogenblik ben ik dus terug in Rusland, ik kan er nog steeds niet van over wat een bizar land het wel niet is.
De reis begon al redelijk dramatisch met dat ik 10 min voor ik naar de luchthaven vertrok ontdekte dat ik een verkeerde terugvlucht geboekt had, en die fout heeft mij dus meer dan 200eur gekost (dus veel op mijn reclame klikken ;-) ) De vlucht op zich viel nog mee, buiten het feit dat ik naast twee stinkende, wodka drinkende russen zat. Maar door de grote hoeveelheden wodka dat ze binnen speelde heb ik er niet veel last van gehad want ze lagen rap te ronken. Aangekomen in de vlieghaven, niet echt speciaal, nuja, aankomen in rusland is altijd speciaal, maar er is niet echt iets extra gebeurd dan de usual.
Met de taxi weer naar het trein station, dan heb ik staan aanschuiven voor een loket, maar daar kon ik niet betalen met visa, en ik had geen cash geld bij. Eventjes paniek want ik dacht dat ik mijn visa kwijt was, maar bleek toch van niet.
Ik ga dan naar een ander loket waar ze wel visa aanvaarden (vraag mij niet achter de logica, die is er niet, het blijft rusland he).
Ik wou dan eens in luxe reizen, dus ik vraag een tweede klas ticket. Nu moet ik eerst het trein systeem uitleggen, je hebt twee soorten wagons, eerste klasse en tweede/derde klasse wagons. Eerste klasse ziet er fijn uit, de andere wat minder, in de tweede/derde klasse wagon heb je een middenpad, links twee zetels(wat dus tweede klasse is) en rechts drie zetels(derde klasse) Maar voor mijn terugreis ga ik gewoon een eerste klasse tiket kopen, het kost toch maar 50 roeble meer.
Het hotel zelf is wel fijn, hier lopen dus mensen rond die engels spreken, ik was aangenaam verbaasd. Voor de mensen die nu de drang voelen om ook naar hier af te zakken, ik zit in hotel Lovech, te Ryazan.
De eerste twee dagen heb ik niet echt veel gedaan buiten wat naar de supermarkt gegaan, en bij cedrine samen zijn. Maar gisteren had ik dan eindelijk mijn passport terug, dus ik op ontdekkingstocht. Ik ben dan naar het fameuze kremlin gegaan, heel raar, en ik weet nog steeds niet wat de functie ervan is. Dan heb ik ook mijn stoute schoenen aangetrokken en ben ik naar het chemie lokaal gegaan waar cedrine soms les heeft. Wat een embargelijke toestand, ik heb er een paar fotos van getrokken in ware spy toestanden. En in de avond hadden we een pizza besteld, waar we meer dan twee uur op moesten wachten. Maar het was gezellig en aangemaan :-)
Nu ga ik door want mijn tijd is bijna op. Groetjes en tot de volgende keer.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

wanneer komt er nog nekeer ne post??

8/1/09 21:40  
Anonymous Anoniem said...

Gezien zijn schrijfstijl, hoop ik niet te vlug!

18/7/09 13:13  

Een reactie posten

<< Home