woensdag, augustus 09, 2006

Het zijn rustige dagen

Het zijn rustige dagen voor mij in La Pintada, en maar goed ook. Nooit verwacht dat het zo vermoeiend was, ganser dagen in het spaans waarvan ik maar 5% van begrijp, daarom ook dat ik hier al om 21.00 in mijn bedje lig. Deels door de vermoeidheid en deels doordat mijn gastfamilie verwacht dat ik redelijk vroeg opsta, dus om 7.00 spring ik met volle goesting onder de koude douche :p. Gisteren ben ik tot het besef gekomen hoe mijn gezin er ongeveer uitziet, het is niet vanzelfsprekend om dat onmiddelijk te begrijpen want alles gaat namelijk in het spaans :p.
Mijn inwonende "huishoudhulp" blijkt mijn schoonzus te zijn dat getrouwd is met mijn broer. Dat verklaart onmiddelijk redelijk veel voor mij. Wat mij vooral verwarde was dat op het afs papier stond dat haar hobby helpen in het huishouden was.
Mijn broer werkt samen bij mijn papa in de farmacia, nu moet je een farmacie niet voorstellen als een aphoteker in Belgie, hier is dat eerder een droogist met geneesmiddelen. Want ik denk niet dat je in Belgie bij de apotheker sigaretten kunt kopen :d
Afs-belgie had mij een paar maanden gevraagd wat ik al dan niet wenste in mijn gezin, daarbij vermelde ik ook dat ik liefst geen kleine kinderen zou hebben, wel jullie horen mij al aankomen, inderdaad, ik zit opgeschept met kleine kinderen, kinderen in het meervoud. 2, eentje van 4 maanden en eentje van 2 jaar die volgens mij adhd heeft, beide meisje. Maar eigenlijk vind ik dat nog wel fijn van die kleine dropjes dat zo rondhotsen in huis. Ik had dat nooit verwacht dat ik dat kon verdragen, weeral een ervaring erbij door afs :)
Gisteren ben ik met mijn broer en zijn familietje, jup die kinderen zijn van hem, gaan zwemmen in de rivier hier dichtbij, een verfrissing die meer dan deugd dee in dit afmattende warme weer. Ik heb er ook een paar leuke fotos van, maar de pc waarop ik zit laat het mij niet toe om die erbij te zetten. Zo gaan zwemmen is wel een belevenis op zich zene. Wij met de uber toyota corola naar de rivier, tegen een moordende snelheid van gemiddeld 5 km/uur. Ik denk dat die corola anders gewoon uiteenvalt, en dat is niet bij wijze van spreken. 405000 km heeft diene auto op zijn km stand staan, en het is een benzine. Gisteren ben ik ook nog gaan biljaarden met mijn papa, ff wennen want de spelregels zijn in niets te vergelijken als in belgie, en wie zin heeft speelt gewoon mee, aan het begin van het spel of in het midden, maakt niet uit.
Vandaag heeft mama een poging gewaagt om mijn uitspraak van het spaans te verbeteren :p Deels is ze erin geslaagt :p Met een spel bedoelt voor 2 jarige kinderen :p
Beter als niets, en uiteindelijk werkt het ook wel een beetje.
Voila se, ik heb mijne babbel weer kunnen doen, geniet er maar van en sorry voor de talloze spelling fouten, wat er echt niet op zal verbeteren, want voor de moment bestaat er voor mij maar 1 nederlands, en dat is de mijne :p Dus niemand om mij te verbeteren.